اطلاعاتی درباره خردل

خَردَل، نوعی ادویه است که از دانه‌های گیاه خردل بدست می‌آید. برای تهیه این چاشنی دانه‌های خردل را با آب، نمک، آبلیمو یا سایر مایعات و در مواردی ادویه‌جات و چاشنی‌های دیگر مخلوط می‌شوند تا خمیر یا سس خردل بوجود آید. رنگ این سس از زرد روشن تا قهوه‌ای تیره متغیر است. خردل اغلب دارای طعمی تند است.

در خردل انگلیسی از سرکه استفاده نمی‌شود، درحالیکه در خردل فرانسوی از سرکه استفاده می‌شود و ملایم‌تر است. خردل‌های خانگی به‌مراتب تندتر و معطرتر هستند. خردل در برخی موارد می‌تواند سبب آلرژی شود. خردل یکی از افزودنی‌های محبوب است که با ساندویچ، همبرگر و هات‌داگ مصرف می‌شود.

خردل دارای انواع متنوعی مانند خردل زرد، خردل آبجوی آمریکایی، خردل دیژون، خردل شیرین، خردل عسلی، خردل میوه‌ای، خردل تند، خردل ایرلندی، خردل استرالیایی و خردل روسی و بسیاری دیگر می‌باشد.

به‌علت خاصیت ضدباکتری خردل لازم نیست در یخچال نگهداری شود زیرا باکتری‌های مضر در ان رشد نخواهند کرد. البته اگر در یخچال نگهداری نشود تندی خود را سریع‌تر از دست می‌دهد و بهتر است در جای بسته، تاریک و خنک نگهداری شود. اگر خردل برای مدت زیادی خارج از یخچال بماند ممکن است طعم تلختری بگیرد. خردل حاوی مقادیر زیادی سلنیوم و امگا۳ است. دانه‌های خردل، کاهش دفعات حملات میگرنی است، به این منظور باید پوست سر خود را با روغن خردل ماساژ دهید؛ این کار کیفیت مو‌هایتان را نیز به طور قابل توجه بهبود بخشیده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. فرآورده‌های خردل و روغن خردل به طور مؤثر برای قرن‌ها به منظور کاهش فشار خون بالا و جلوگیری از تصلب شرایین مورد استفاده قرار گرفته‌اند. آنها همچنین به بهبود ایمنی بدن کمک کرده و به مبارزه با بی‌خوابی کمک می‌کنند. دانه‌های خردل در درمان مسائلی مانند اضطراب، اختلالات روانی، اثرات تنش و افسردگی، برونشیت، اختلالات جنسی، نشانه‌های یائسگی و بسیاری مشکلات دیگر مفید هستند.

کشورهای آمریکا، انگلستان، صربستان، آلمان، فرانسه، کرواسی، اتریش، بلژیک، کلمبیا، فنلاند، ایتالیا، هلند، لهستان، اسلواکی، سوئیس و ترکیه از تولیدکنندگان مهم خردل هستند.

روغن خردل را مصرف کنیم یا خیر؟

روغن خردل از طریق فشرده سازی دانه های گیاه خردل حاصل می شود. از قدیم خردل را به عنوان یک سم می شناختند که این موضوع به دلیل نوعی سوءتفاهم ایجاد شده است که البته نمی توان این قضیه را رد کرد. در خردل دو ماده وجود دارد که در حالت عادی هیچگونه اثری سمی از خود ندارند اما اگر تحت فشار و حرارت قرار گیرند واکنش نشان داده و سمی می شوند. اما روغن خردل خود فاقد این مواد سمی می باشد و مصرف آن لزوما تاثیر سوئی بر بدن ما ندارد. تنها مسئله ای که ممکن است بر بدن انسان تاثیرگذار باشد میزان بالای اوریک اسید در روغن خردل می باشد که در صورت مصرف زیاد می تواند اختلالاتی را برای ما به وجود آورد. اما برای مصارف خارجی مثل ماساژ تاثیرات بسیار خوبی را برای ما به ارمفان می آورد

خواص روغن خردل

۱- بهبود سیستم قلبی و عروقی

۲- کمک به رشد مو

۳- بهبود گردش خون

۴- درمان بیماری های لثه

۵- دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی

مطالب مرتبط


    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn
    برچسب ها